torsdag 8. juni 2017

Kirsebærblomstring

Dette er ei kofte jeg syns er kjempe fin. Tenke jeg skulle prøve meg på denne som en gave. Den strikkes ovenfra og ned, derfor får en gjøre ferdig møsnteret før en gjør ferdig selve koften. Mønsteret er temmelig innviklet og du skal strikke med 4 farger om gangen så er ei kofte det er greit å strikke når du er alene. Krever også at du er veldig bevist på strikkefasthet og at du ikke drar tråene for stramt, innimellom er det langt mellom hver gang du bruker en farge og da kan det fort bli stramt. Har akuratt begynt på den så dere får vente til jeg har strikket litt til før det kommer noe bilde

Oppskriften finner du her. Oppskiften koster 45 kr og kommer på Norsk, Tysk og Engelsk. Garnet som er brukt er Oslo Micro Dyery, men jeg bruker Drops Alpaca garn så trur det blir ei veldig god kofte.