tirsdag 6. juni 2017

Billige maskemarkører

Vi er begge veldig begeistra for de maskemarkørene som er formet omtrent som en sikkerhetsnål. Vi har skrevet om disse før. Vi har brukt mye av Knitpro sine (Kan kjøpes fra Amazon), men selv om de er de beste maskemarkørene jeg har kjøpt, så kommer disse i bare to farger og de er også ganske dyre.

Jeg har derfor kjøpt inn maskemarkører fra Aliexpress. Dette er en side som sender varer billig fra Asia. Maskemarkørene herfra kommer i alle farger, noe jeg syns er veldig praktisk. Jeg bruker blant annet ulike farger for å markere hvor mange ganger jeg har hatt en type økning på den cardiganen jeg strikker nå. Når jeg da tar strikketøyet opp når jeg kommer hjem om kvelden, så er det lett å se hvor mange økninger jeg har gjort av de ulike typene.

Det største minuset med Aliexpress er at det tar lang tid før det blir levert. Jeg kjøpte derfor 3 pakker med strikkemarkører på en gang, sånn at jeg har en stund (de har en evne til å forsvinne, de der maskemarkørene!). Hver av pakkene kostet ca 10 kroner. Jeg fant ut at det var lurere å gå for de litt dyrere, fordi jeg syns disse holder bedre.

Og hvis noen lurer, Nei, dette innlegget er ikke sponset av Aliexpress. Jeg bare syns det var greit med noen fargerike og ikke så alt for dyre maskemarkører, ved siden av de dyrere fra Knitpro (som jeg fremdeles bruker til å markere de viktigste stedene).