søndag 21. februar 2016

Bølgeskjerf

Dette skjerfet har jeg strikket som morsdagsgave til mor. Tok lang tid før jeg skjønte hvordan det skulle strikkes, men når jeg kom i gang gikk det veldig greit. Syns også det ble veldig fint. Jeg har strikki dwt i drops air garn

http://www.ravelry.com/patterns/library/wellengang---swell

Strikkes med mønster på rett siden og vrangmasker på vrangsiden, bortsett fra de 3 maskene på hver sin ende av skjerfet som er en slags kant rund skjerfet, disse strikkes rett på begge sider. Skjerfet startet med 3 pinner med rett begge veger før du stater med mønsteret. Mønsteret er de første 6 maskene strikkes 2 og 2 sammen, kaste på 6 masker og strikke 5 (kaste på 1, strikke 1) før du avslutter med en maske over på pinnen strikke en og ta den første maska over den andre og av pinnen, gjenta dette 3 ganger. Jeg valgt å gjenta dette 3 ganger for å få den bredden jeg ville ha på skjerfet, men dette avgjør du helt selv. På hver bølge skal dette mønsteret gjentas 4 ganger i høyden. Før du begynner på ny omgang med 4 mønsteromganger strikker du 2 omganger rett (på rett sia, vrangsia strikkes fremdeles vrang)

Dette mønsteret gjentas så langt du vil ha skjerfet, avslutt med 2 omganger rett og fell av.