lørdag 6. februar 2016

UFO-Sokker

UFO strikking betyr jo Unfinished Objects, og for meg har mitt ultimata UFO prosjekt vært noe så enkelt som et par ullsokker! Jeg begynte å strikke disse sokkene for noe sånt som 6 eller 7 år siden. Jeg ble ferdig med en sokk og begynte på neste før jeg, av ukjente grunner, la de til siden. Siden har de vært med meg både hit og ditt på flytting, og alltid har jeg tenkt at nå, nå skal jeg snart bli ferdig med de. Det har jeg aldri blitt - Frem til nå! Årets første nyttårsforsett er dermed oppfylt!!

Sokkene er veldig enkle. Garnet er kjøpt på Rema1000, men jeg er ikke sikker på hvilken pinnestørrelse eller hvilken oppskrift jeg strikket den første av. Jeg strikket den siste delen på pinne 3,5 og syns ikke man kan se store forskjellen. Jeg gir i hvert fall meg selv en stor klapp på skuldra for å bli ferdig med den evigvarende UFO'en!

Hva er din UFO?