fredag 5. februar 2016

Sokker

jeg er veldig glad i å gå med ullsokker, spesielt hjemme etter trening. Falt for mønsteret og lengden på disse http://www.garnstudio.com/pattern.php?id=6247&cid=1
Jeg har strikket disse i det garnet som garnstudioet anbefaler, drops Lima. Der jeg kjøpte garnet hadde desverre ikke natur inne, så jeg har brukt hvit i stede og syns vel egentlig dette var like fint.

Oppskrifta har noen småfeil så jeg har valgt å legge opp 68 masker i vrangborden i stede for 64 og felt av 4 som det står i oppskrifta etter vrangforestillinger,men jeg har nå 64 masker i stede for 60. Har da felt av de 4 siste maskene etter at første delen av mønsteret er ferdig (der du ser at oppskrifta går fire masker inn) ellers har jeg fulgt oppskrifta med felling slik det står frem til tærne. Jeg har her valg å felle av litt mer tilfeldig enn det som står i oppskrifta for å slippe å få hull i fellingen på ytterst på tåa som du kan få dersom fellingene gjøres rett ovenfor hverandre.

Jeg måtte starte oppigjen på nytt på den første sokken fordi det ble for stramt så er lurt å passe på st du strikker løst da sokker som strammer for mye rundt leggen ikke er godt.

Når det gjelder lengden på selve foten kan dette være lurt å måle litt etter din egen fot og ikke bare de cm som står i oppskrift.