søndag 21. februar 2016

OL inspirert alpinist


Påbegynt alpinistsokk og teststrikk!


Inspirasjon til alpinisten var idrettslogoene
Her er de i is
Under Ungdoms OL på Lillehammer jobbet jeg som frivillig. Der ble jeg inspirert av sports-logoene til å lage alpinist sokker. Jeg lagde derfor et diagram over alpinisten, fikk min søster til å teststrikke for meg og jeg er nå i gang med noen lange varme alpinist-sokker. Jeg begynte å strikke på disse når det var lite å gjøre som frivillig og det var utrolig morsomt med all oppmerksomhet rundt strikketøyet mitt fra trenere, utøvere og sportsledere som var innom der jeg jobba! Hvis du vil strikke alpinisten på noe du vil strikke så finner du diagrammet under bildene. Jeg har strikka med pinner 3,5. Alpinisten passer nok best for pinnestørrelse mellom 3 og 4. Alpinisten er 33 runder høy og 26 masker bred! 






 Hvis du strikker noe av det så hadde vi satt utrolig stor pris på om du poster en kommentar eller et bilde av det du har strikka under her! Ha en fin strikkesøndag alle sammen!