fredag 13. mai 2016

Ups - Fra pulsvarmer til sokk


Jeg er i gang med å strikke sokker i lagfargene til ro-båten min. Coxen (Den som sitter fremst og styrer/roper) skulle derimot få et par pulsvarmere, siden hun uansett beholder skoene på i båten. Så i går kveld, som belønning for at jeg hadde levert et kapittel til veilederne mine, begynte jeg på denne pulsvarmeren. Det var derimot ganske sent i går kveld når jeg begynte og i dag oppdaget jeg hvorfor det ikke er lurt å begynne på nye prosjekter sent om kvelden. Pinne 4,5 som jeg trodde jeg hadde strikket i viste seg å være pinnestørrelse 6. UPS, jeg må ha vært ganske så trøtt i går kveld som klarte å gjøre den feilen! hahahah! Pulsvarmerene var jo i ferd med å bli kjempe store.

Jeg hadde derimot lite lyst til å ta opp strikketøyet, så dermed endte jeg med å trikse de om til sokker! Jeg ble faktisk ganske fornøyd med de.

De er strikket i Drops Karisma med forsterkende trå på hæl og tå. Mønsteret er egen designa.