tirsdag 19. januar 2016

Ny genser og årets første snøfall

Denne genseren ble jeg ferdig med akkurat i tide til årets første snøfall her. Det er ikke å dumt når det er veldig mange dårlige isolerte bygg og på nippet til minusgrader ute!

Genseren er strikket etter Joyride mønster fra Drops sine sider, men med noe endringer. Først og fremst har jeg endra på fargene. Jeg er ikke så veldig begeistra for gult, så jeg valgte å ha grønn som en del av fargene i istedenfor. Genseren har jeg strikka i Sandnes Garn, type SMART. Grunnen til at dette ble valgt var rett og slett fordi strikkebutikken ikke hadde Drops gran inne.

Jeg har ellers strikket genseren lengre, både på armer og på bolen. Genseren strikkes nedenfra og opp, så jeg strikket første delen på genseren, før økinger, lengre en oppskriften originalt tilsa. Jeg valgte også å droppe forhøyningen i nakken og har istedenfor gått for tre runder med rillestrikk i halsen. Jeg falt veldig for mønsteret på armene på denne genseren. Har noen strikket denne genseren i andre farger? Legg gjerne igjen et bilde i kommentarfeltet!

Det ble jo selvfølgelig veldig mye restegarn av denne genseren, planen er derfor å strikke votter med samme mønster, så snart jeg blir ferdig med noen av de andre prosjektene jeg driver med!