torsdag 26. mars 2020

Ny MayaLove genser på pinne 4


Jeg er veldig glad i Drops Air garn. Det ble derfor til at jeg ville strikke en ny Maya Love genser, men denne gangen i litt mer nøytrale farger (den jeg strikket sist var i blå og hvit, og du kan se den her). Valget falt derfor på Drops Air i farge 12 (mosegrønn) og naturhvit, farge 1.

Jeg har vært veldig glad i Mayalove genseren jeg har strikket tidligere, men jeg syns denne har vært litt vid (jeg har valgt å ikke dampe disse genserene da jeg liker utseende på de uten damping), så denne gangen strikket jeg genseren på pinne 4, fremfor pinne 5. I tillegg valgte jeg å strikke litt lengre mellom hver økning på armene for å få disse litt smalere. Jeg syns begge deler fungerte veldig bra og genseren er nå litt smalere. Jeg har i tillegg strikket genseren litt lengre enn orginaloppskriften.

Et annet punk jeg har tenkt på når jeg har strikket disse genseren, er hvilken farge man bør ha som dominant. Jeg foretrekker å ha den øverste fargen som dominant nederst på mønsteret og motsatt på øvre halvdel. Da syns jeg mønsteret kommer finest frem.