tirsdag 28. juni 2016

Lappeteppe



Har ei venninne som skal ha barn i høst og fant derfor ut at jeg ville lage ei litt artig gave ikke bare gi bort noe kjøpt. Fant dette lappeteppet på Ravlrey. Artig å strikke da hver lapp er kjapt unnagjort så du slipper å sitte lenge med et stort teppe og strikke. Jeg har valgt å strikke det i mørkegrønt, lysegrønt og hvit da jeg ikke vet hvilket kjønn det blir samtidig så syns jeg dette er finere farger enn rosa eller blått fordi det blir så veldig jente eller gutt. Har valt å strikke i garnet mini alpakka fra sandnes garn da jeg syns dette var et godt garn som ikke ble for tykt og varmt.  En anna fordel med dette teppet er at mønstrene sys på med maskesting etter at lappene er strikket ferdig, slik at du kan strikke ferdig alt som er standard og heller sy på vekt og fødselsdato osv når babyen er født.  

Har litt problem med at lappene bøyer seg, men dette blir nok borte når jeg syr de sammen