søndag 13. mars 2016

Maskemarkører


Jeg har alltid bare brukt en tråd når jeg skal markere noe på strikketøyet. Har sett at mange har brukt strikkemarkører og når jeg så dette på butikken i dag så tenkte jeg at det må jeg prøve. Kjøpte en pakke fra du store alpakka. Er veldig fornøyd med dette kjøpet. Disse er laget slik at du kan henge de innpå en maske lenger ned hvis det skulle trenges eller du kan ha den på pinnen og la den følge strikketøyet rundt. Det er dette jeg har gjort og som jeg syns var fryktelig mye lettere enn den tråden du må huske hvor er enn. Nå er markøren med hele vegen rundt og du får den akuratt der du skal ha markøren.

Når du strikker med den så henger du den innpå høyre side av pinnen(når du strikker med rundpinne) også blir den med hele veien rundt til du er tilbake til markøren igjen. Da tar du bare markøren og flytter den over fra venstre til høyre pinne. Dersom du strikker frem og tilbake kan du gjøre det på samme måte eller du kan henge den i selve maska, men da vil den ikke bli med oppover på samme måte.