søndag 10. desember 2017

Ugly Christmas Jumper

I fjor strikket jeg meg en "Ugly Christmas jumper" siden det er populært rundt juletider i Storbritannia. Jeg fikk så gode tilbakemeldinger på det at jeg bestemte meg for å strikke en ny en i år.  Desember i år har vært en utrolig travel tid så jeg måtte finne en rask genser å strikke. Valget falt på å strikke en kortarmet genser i rød og grønn med et juletre på fremsiden. Jeg har brukt pinne størrelse 10 og dobbelt garn. Genseren er strikket i akryl. Jeg syns det er greit å bruke billig garn til en genser som blir brukt såpass lite som disse julegenserne blir. Pynten er lagd av kuler med garn og sydd på etterpå.

Også i år fikk jeg gode tilbakemeldinger på den helt unike genseren. Så nå er det bare å begynne å planlegge neste års!


Genser fra i fjor kan du se her