lørdag 14. oktober 2017

Hjørne-til-hjørne teppe med hullemønster

Dette babyteppet med hullemønster er enkelt og relativt raskt å strikke. Det er strikket i riller med hjørne-til-hjørne metoden på pinne nummer 7. Jeg har brukt garnet "Baby Panda" fra Rauma Garn.  Tilsammen gikk det med 5 nøster med garn. Oppskriften er fra Rauma Garn https://www.raumagarn.no/oppskrifter/baby-25-1-teppe


Dette teppet har jeg strikket i baby-gave til ei venninne i Hong Kong. Hun får teppet sammen med denne babyshortsen. I Hong Kong er der jo ofte veldig varmt. Jeg ønsket derfor å strikke et mer luftig og lett teppe enn mange av de teppene som finnes i Norge, og det er noe dette teppet absolutt oppfyller siden det er strikke på pinne nummer 7.
Når jeg begynte på teppet viste jeg ikke hvilket kjønn babyen er, jeg valgte derfor å gå for en litt mer nøytral farge. Valgte falt på en mørkegrønn farge jeg selv syns er veldig fin. Jeg valgte også å strikke i Merino garn fra Rauma fremfor lammeull som originaloppskriften var i. Jeg syns merinoulla var både mykere og hadde finere farger så da ble det merino i stedenfor.



Nå er pakken fint pakket sammen med et pyntebånd med "Homemade with love" tekst. Den går i posten senere i dag og kommer frem i god tid til termin. Jeg er utrolig spent på hva de kommende foreldrene syns om gaven. Jeg vet ikke om de har noe særlig tradisjon for hjemmestrikket plagg i Hong Kong, men jeg håper gaven blir mye brukt allikevel!