fredag 8. september 2017

Målebånd-app til Android

De fleste som kjenner meg vet at jeg til tider kan være et rotehode! Jeg er ekspert på å rote bort ting, og det gjelder spesielt strikkeutstyr. Jeg måtte for eksempel nettopp gå til innkjøp av ny synåler til strikketøy, i og med at begge mine er søkk bort!

Jeg har ofte med meg strikketøy når jeg er ute å reiser for å strikke på fly og buss. Den ene tingen jeg konstant glemmer å pakke er dessverre målebånd!! Løsningen har blitt appen "Ruler".

Denne appen viser lengde på mobilen, opp til 10cm. Mobilen har jeg jo alltid med meg, så den har vært til god hjelp. Jeg har også sjekket målene opp mot målebåndet, og de stemmer. Det er heller ingen mulighet for å zoome eller endre målene, bortsett fra å bytte til Inches istedenfor cm. Det er derfor en perfekt nødløsning når målebåndet er borte eller har blitt liggende igjen hjemme!

Appen ser ca sånn ut