onsdag 19. juli 2017

Lett jakke i Brushed Alpaca Silk

I fjor sommer begynte vi på hver vår av disse jakkene i Brushed alpaca silk. Nå har jeg også endelig blitt ferdig med min. Denne har vært en skikkelig UFO prosjekt, fordi jeg syns den har vært litt kjip å strikke, så den har bare blitt liggende. Bestemte meg for å bli ferdig med i vår og har nå endelig fått gjort det.

Selv om den var litt kjip å strikke, så er jeg veldig fornøyd med det endelige produktet. Det er en god og varmende jakke som ikke veier så mye. Jeg tror denne blir utrolig god å ha utover sensommeren og høsten.

Hvis noen av dere vurderer å strikke den så vil jeg anbefale å lese oppskriften nøye - Den er litt rotete skrevet og  det kan være lurt å skrive de forskjellige stegene ut for å passe på at du ikke går glipp av noe. Brushed Alpaca Silk fra drops er et herlig garn, men det er skikkelig dritt å ta opp (Tro meg!). Begge vi slet med at jakkene ble for smale rundt armen og vi måtte derfor strikke på ekstra stykker på slutten, det kan derfor være lurt å begynne økningen til armene litt før.

Du finner oppskrift her og tips fra Anette her