fredag 29. april 2016

Hva?? En genser strikka i AKRYL?? At det går ann!

Nå er det en stund siden det har vært noe innlegg her. En av grunnene er at det har vært travle dager i det siste. En like viktig grunn er at jeg driver med så mange prosjekter på en gang at jeg nesten ikke rekker å bli ferdig med noen av de! Sånn går det når neste prosjekt på planen ser så spennende ut at jeg bare ikke kan vente på å begynne med det! I går ble jeg uansett ferdig med å strikke en genser (mangler tråfesting). Det er en acne-inspirert genser med trekvart lange armer. Men det som er mest spessielt med den er kanskje at den er strikket i Akryl. Jeg har jo fått med meg at de aller fleste strikkere er sterkt i mot akryl. Jeg tenkte derfor jeg skulle si noen ord om hvorfor jeg valgte å strikke denne gensern i akryl






Hovedgrunnen til at denne gensern er strikket i akryl er først og fremst penger. Garn er dyrt, og hvis man strikker mye så går det fort en del penger, i hvertfall for en student. Akryl er derimot mye billigere, og alt i alt betalte jeg godt under 40 kroner for garnet til denne gensern! Når jeg i tillegg hadde lyst til å prøve meg på en genser hvor jeg ikke fulgte en oppskrift (halsen min er blant annet veldig annerledes enn acne gensern) så syns jeg det var greit å ikke bruke så dyrt garn. Da følte jeg at jeg kunne ta litt flere sjanser uten at det var krise om jeg ikke fikk et brukbart resultat. 
En annen grunn er jo at jeg bor i utlandet og her selges det jo knapt nok ikke noe annet enn garn med Akryl. Da er det greit å kunne ty til det også! 

Så fornøyd med denne halsen. Jeg syns den sitter veldig fint på!

Så, konklusjonen min er at jeg gjerne strikker noe i akryl igjen. Jeg syns ikke det har vært noe problem i det hele tatt og genseren virker varm og god å ha på. Nå er jo tross alt de fleste andre "strikke" produkter jeg har kjøpt i 100prosent akryl så denne blir vel som en av de genserne. Men, jeg kommer ikke til å slutte å strikke i ull for det om. Ull er og blir favoritten, mens akryl blir nok det jeg velger når det er lite penger på konto eller jeg vil prøve meg på noe jeg ikke vet om jeg får til! 

Hva mener dere? :)