mandag 20. august 2018

Votter i Nepal-garn

Årets mål har vært å bruke opp mer av restegarn-lagret mitt. Jeg har lyktes med noe, men jeg har også strikket noen gaver som har ført til at det har blitt mer restegarn. Disse vottene derimot er et par votter jeg har brukt restegarn på.


Vottene er etter oppskriften "Solveig" på drops.no 

Vottene var relativt enkle å strikke. Det er noe hullemønster på oppsiden, men ellers så var de forholdsvis lette å strikke. Jeg valgte å bruke mindre pinnestørrelse enn oppskriften tilsa (pinne 3 i stedenfor pinne 4). Dette var for å få stramme votter. Jeg har forholdsvis smale hender og jeg liker votter som sitter stramt på. Denne muligheten til å tilpasse klærne mine er noe av det jeg elsker mest med å strikke til meg selv! 

Jeg har som sagt strikket vottene i Nepal garn. Dessverre så viste det seg at de to nøstene mine har ulik innfarving, så det har blitt et lite skille på vottene. Sånn får det bare være når det er restegarns-votter! Jeg tror i hvertfall de blir et godt par til i vinter og jeg ser ikke bort fra at jeg blir å strikke  skjerfet av noe mer av restegarnet!