tirsdag 15. mai 2018

17. Mai 2017


Med både doktorgradinnlevering og eksamen i Mai så er 17.Mai "avlyst" for min del. Jeg rekker rett og slett ikke å feire, dessverre. I fjor hadde jeg derimot en stor feiring i Skottland. Jeg inviterte alle vennene mine på ekte Norsk feiring. Nå som det ikke blir noe særlig feiring på meg i år, så er det litt godt å se tilbake og mimre om fjorårets feiring! Jeg håper dere andre får en finfin 17.mai

Jeg la ned ganske mye arbeid for feiringen i fjor, og var blant annet veldig kreativ med pynten. Her kommer altså et lite tilbakeblikk på fjorårets 17.Mai feiring!  



Alle gjestene fikk hekla sløyfer eller blomstrer. Til og med bamsen fikk en 17mai blomst! Disse ble utrolig godt mottatt fra gjestene, og flere har fortalt meg at de fremdeles har sin nå et år etterpå!   Jeg strikka og hekla også egenlagde Norske flagg (for hva er vel 17. Mai uten norske flagg?). Alt var lagd i billig akryl-garn! 



 Disse skålene var originalt noen gratis dessert skåler jeg hadde tatt vare på. På den lokale sybutikken så fant jeg bånd i passende farge. Deretter er de limt på topp av hverandre, først rød. så hvit og tilsist den tynne blå. Det var litt pirkete, men jeg syns de ble veldig fint når de ble fylt med rødt, hvitt og blått godis!



Dette er bare grillspyd jeg har hatt jordbær, blåbær og marshmellow på. Disse ble en stor suksess, og folk satte pris på noe litt sunt mellom alle kakene og isen som ellers ble servert!

Vafler pyntet med brunost! 
Potetløp hører med til 17 mai! 
Muffins i rødt, hvitt og blått!