søndag 14. mai 2017

17. Mai pynt

Som jeg har fortalt tidligere, så har jeg invitert alle vennene mine her på 17.mai feiring!
Jeg har derfor lagd pynt til alle sammen, så alle får en 17.mai pynt hver! Det har vært litt arbeid, siden jeg ikke egentlig kan å hekle, men jeg har absolutt kost meg! Alt er heklet i billig akrylgarn - Jeg er jo tross alt student :)

Sløyfene og snorene er heklet. Jeg la opp ca 70 masker og heklet staver i de tre fargene. Disse kan knytes på forskjellige måter, som for eksempel de sløyfene  jeg har lagd. Sløyfene har jeg sydd sammen

Tverrsoversløyfen er inspirert fra Drops sin oppskrift. Jeg strikket den på større pinner (st. 3) og la opp 19 masker istedenfor. Snoren til å knyte fast sløyfen med er en enkel flettesnor med de tre fargene.

Blomsten har jeg funnet oppskrift på her . Jeg har heklet en større blomst med 5 lag. Denne har jeg tenkt til å henge på døren før gjestene kommer. Denne har fått morsomme snurre-bein i rød, hvit og blå. Disse snurrebeinene er heklet ved at man hekler 3 staver i hver maske.

Jeg har også lagd to hvite kubelys som jeg har pyntet med silkestriper i rød, blå og hvit som er kjøpt på en lokal sybutikk. Billig og enkel måte å pynte opp litt på.

Nå gleder jeg meg masse til feiringen her. Det blir servert både is, pølser og kaker. Vi skal også ha potetløp hvor vinneren får en brunosthøvel!

Dere får ha en kjempe fin 17.Mai på onsdag alle sammen!!