søndag 3. april 2016

Strikka tunika/kjole

Denne kjolen er strikka i Nepal fra drops. Litt tykt garn som gir en god og varm kjole, men som ikke er så tykt at den ikke er brukbar på litt varmere vårdager. Nepal består av 35 prosent alpakka og 65 prosent ull. Kjolen heter Anny. 


Jeg er veldig glad i denne kjolen og har brukt den mye etter at jeg gjorde den ferdig. Søstra mi gjorde ferdig sin egen versjon av kjolen i går og jeg tror hun blir å like den også! 


Fargene jeg har brukt er andre enn de drops har brukt på sin tunika da jeg ikke er så veldig glad i brun. Jeg er veldig glad i blå og valgte derfor dette som hovedfarge. Kjolen er strikka på pinne nummer 5, og med korte armer går det veldig raskt å strikke. 





Har laget kjolen ca. 15 cm lengre enn oppskrifta, dette er ca. 1 nøste mer. Strikka 15 cm nederst på kjolen så i stede for 15 cm før felling tok jeg 30. Måtte da huske disse 15 cm hele vegen oppover kjolen. Er veldig fornøyd med lengden på den.